‘Ajax kan Georges Mikautadze ruilen voor Nederlandse aanvaller’

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax kan Georges Mikautadze ruilen voor Nederlandse aanvaller’

Laatste update:

AS Monaco wil Georges Mikautadze losweken bij Ajax, zo meldt journalist Jurriaan van Wessem, die het Franse voetbal op de voet volgt. De Monegasken zien in de verhuurde Ajacied een geschikte opvolger van Wissam Ben Yedder, wiens contract niet wordt verlengd. Les Rouges et Blancs zouden bereid zijn om onder meer Myron Boadu in te zetten als ruilmiddel.

Ajax stalt Mikautadze tot het einde van dit seizoen bij FC Metz, dat de 23-jarige aanvaller voor zo’n 10 miljoen euro definitief kan overnemen. Volgens Van Wessem kan de eindstand van de Ligue 1 veel invloed hebben op de toekomst van Mikautadze, die bij Ajax nog tot medio 2028 vastligt.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

“Bij een degradatie zit Metz snel krap bij kas om de eerste investering te doen. Monaco kan dan helpen”, aldus Van Wessem. Metz staat momenteel op de zestiende plaats in Frankrijk en stevent af op play-offs om degradatie.

Mikautadze lijkt in ieder geval niet terug te keren naar Ajax, daar meerdere Franse clubs staan te springen om hem definitief te verlossen van de Amsterdamse recordkampioen. Ouest-France weet dat ook Stade Rennes Mikautade op de radar heeft als zomerse versterking.

Stade Rennes heeft echter minder te spenderen dan AS Monaco, daar de club van Azor Matusiwa komend seizoen niet actief zal zijn in Europa. AS Monaco zal als nummer twee van Frankrijk deelnemen aan de Champions League en heeft zodoende genoeg middelen om Mikautadze te strikken.

Wel hoopt AS Monaco volgens Van Wessem de prijs enigszins te drukken door Amsterdammer Boadu in te zetten als ruilmiddel. De enkelvoudig international van Oranje heeft geen toekomst in Monaco, waar hij nog tot medio 2026 vastligt. Sinds begin februari speelt Boadu op huurbasis voor Twente, waar hij geen basisspeler is.

De 23-jarige Boadu kwam tot dusver 292 minuten in actie namens de Tukkers, waarin hij driemaal trefzeker was. De pijlsnelle spits moet de 35-jarige Ricky van Wolfswinkel voor zich dulden in Enschede. Of Ajax de komst van Boadu ziet zitten is vooralsnog onbekend.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Direct doen zou ik zeggen. Boadu is nog steeds een potentiële topper denk ik. Zelden iemand zo goed zien debuteren in Oranje.

14 mei 2024 om 12:13

Ik zou die 45 minuten tegen een KO-geslagen (ik geloof) Estland niet als graadmeter nemen. Dan zouden Royston Drenthe (real Madrid) en Buttner (Man Utd) ook echte toppers zijn.

14 mei 2024 om 12:23

Neemt niet weg dat Boadu een betere optie is. Mikautadze is niet gemotiveerd om bij Ajax terug te komen dat is duidelijk en Boadu deed het niet slecht bij Twente. Alleen als het verzoek van Monaco komt zou ik een doorverkooppercentage bedingen bij Mikautadze of een terugkoopoptie opnemen. Boadu willen ze toch van af en is minder waard lijkt me.

14 mei 2024 om 12:47

Dat Drenthe het niet gered heeft, lag geheel en al aan zijn mentaliteit. Het talent om een topper te worden was er zeker. En met andere keuzes was dat er ook meer uit gekomen. Als je dus de vergelijking maakt tussen hem en Boadu, is dat in principe een aanbeveling, want je noemt daarmee Boadu een potentiële topper. Ik zou wel kritisch zijn bij het sollicitatiegesprek: kijken hoe hij nu in zijn hoofd zit, kijken hoe hij met zijn vak omgaat, waar staat hij, wat wil hij leren? Hoe ziet hij zichzelf in de context van Ajax? Maar als dat allemaal goed zit, dan moet Ajax het zeker doen. Boadu is inderdaad nog steeds een potentiële topper.

14 mei 2024 om 12:48

Mja of Xavi Simons. Die scoort tegen een KO-geslagen Sam Marino nog niet in Oranje 😉

14 mei 2024 om 13:09

@pieterpost
je lijkt wel een zure ex vriendin altijd zo negatief over xavi en alles over veerman gigantisch ophemelen. terwijl xavi vele malen betere voetballer is.. xavi heeft ons geld opgeleverd en was het lichtpunt in een super matig elftal.dat psv het slecht gecommuniceerd heeft is niet zijn probleem.

boadu moet ajax niet aan beginnen speelt zich niet eens in de basis met van wolfswinkel als concurrent.. gewoon verkopen voor zoveel je kan krijgen en nieuw talent zoeken.

14 mei 2024 om 15:41

@xajacfa, Boadu is echt totaal ongeschikt voor het spel wat Ajax wilt spelen.

Op zich is een ruildeal + eventueel wat cash met Monaco helemaal niet slecht, maar niet voor Boadu. Dan denk ik eerder aan Caio Henrique of Akliouche. Boadu mogen ze wmb lekker houden.

14 mei 2024 om 15:57

@ryan030, wie is er nou zuur? De eerste zure reactie komt toch echt vaak van Oortap. Als je me een beetje volgt neem ik het vaak juist voor Oranje klanten op in tegenstelling tot anderen.

14 mei 2024 om 12:23

We hebben al drie spitsen, Brobbey, Akpom en Rijkhoff. Dus Mikautadze kan verkocht worden maar ruilen tegen Boadu schiet niet op.

Overigens komt Mikautadze op 30 juni weer terug bij Ajax als Metz het geld niet op kan hoesten. Dan kan ie door Ajax gewoon verkocht worden aan een willekeurige club in een top vijf competitie.

14 mei 2024 om 12:40

Als Boadu komt moet je Akpom verkopen lijkt me. Dan heb je met Brobbey Boadu Rijkhoff wel veel Nederlands talent in de spits. Alleen vond ik Akpom qua instelling wel leuk om te zien, die heeft wel zijn best gedaan. Bij Boadu vraag ik me af hoe zijn mentaliteit is, we hebben behoefte aan strijders.

14 mei 2024 om 12:41

Stades Rennes zou ook interesse hebben. Daarnaast kent Farioli de Franse competitie dus die zal ongetwijfeld weten of hij Mikautadze graag wil hebben en zo niet welke speler hij dan graag zou willen meenemen uit de Franse competitie of bij Nice.

14 mei 2024 om 12:46

@speedy; waarom niet gewoon tijd investeren in een Brobbey en Mikautadze op 10 en daar om heen je elftal bouwen. Mika heeft nooit een eerlijke kans bij Ajax gekregen. Ik zou graag willen zien dat er een trainer komt die op persoonlijke vlak met deze jongen aan de slag gaat. In potentie denk ik dat het een betere speler is als Rijkhof, Akpom en Taylor. Alleen hij moet wel de kans krijgen en zich thuis voelen.

14 mei 2024 om 14:27

Mikautadze is een 9 en geen 10. We zetten Rulli ook niet op 2.

14 mei 2024 om 14:55

Mikautadze moet blijven. Ik zei vanaf start al dat dit een goede speler is en bij zijn vertrek dat dit typisch zo'n speler is die in dienst van een andere club Ajax hoogstpersoonlijk uit een Europese competitie gaat schieten, ergens de komende jaren. Deze gozer speelt over een paar jaar bij Lyon, Napoli, Sevlla, Tottenham...dat niveau.

Maar Ajax gaat aan het kortste eind trekken. Metz gaat natuurlijk met zoveel interesse 100% zeker een investeerder vinden om hem aan te trekken en meteen met winst door te verkopen.

14 mei 2024 om 16:45

Waar is dit op gebaseerd? Onze grote vriend heeft werkelijk helemaaaal niets laten zien, als hoogtepunt in de bekeruitschakeling waar hij 0.0 inzet toonde.

14 mei 2024 om 17:53

Die enige interland is inmiddels al weer 5 jaar geleden, en het is wel lekker invallen bij een 2-0 voorsprong tegen Estland en dan mooi meegenomen als je zelf de 5-0 kan maken.

Hij heeft de afgelopen jaren helemaal niets laten zien. Is niet voor niets ook 2e keus nu bij Twente. Nou staat Twente natuurlijk terecht boven Ajax dit seizoen, maar je gaat zo'n club toch niet inhalen door daar de 2e keus van binnen te hengelen.

Ik heb misschien een beter idee. Misschien deze jongen een kans geven? Om eerlijk te zijn wat is er nou bijzonder aan brobbey en akpom. Kom op man deze man bewijst zich in een veel sterkere competitie waar brobbey niet eens in de Eredivisie imponeert

14 mei 2024 om 12:09

Haha wat doet Brobbey dan in de eredivisie volgens jou?

14 mei 2024 om 12:14

Niks verkeerds maar wordt zwaar overschat. Hij is sterk en snel voor de rest heeft hij weinig wat een spits zou moeten hebben

14 mei 2024 om 12:17

Brobbey is net Ajacied van het jaar geworden. Daarnaast heeft hij enorm veel krediet bij Ajax. Die gaat nooit zijn basisplek verliezen. Mikautadze behouden heeft niet zoveel zin want hij gaat toch niet op zijn positie spelen. Ook al is Mikautadze natuurlijk technisch meer begaafd dan Brobbey.

14 mei 2024 om 12:18

@Torero_bjk hij legt er wel 18 in, in een elftal wat beroerd draait.
Wat als het goed draait, knalt hij er 30 in

14 mei 2024 om 12:23

in een goed draaiend elftal legt miktaudze er ook 30 in

14 mei 2024 om 12:27

Brobbey moet je gewoon het vertrouwen geven dat is duidelijk. Ik weet niet of Mikautadze frans spreekt en wellicht spreekt Farioli dat ook dat zou nog een overweging kunnen zijn hem terug naar Ajax te halen maar denk dat je beter af bent met Boadu bij Ajax. Zou wel Akpom er bij houden die doet het best redelijk goed.mikautadze verdient denk ik ook aanzienlijk meer dan Boadu Dan heb je nog een rechtsbuiten nodig en zou ik gaan voor Driouch hoeft niet te veel te kosten en is tegen bepaalde tegenstander wel een enorm wapen met zijn snelheid. Zou wel een tweede pure rechtsbuiten erbij halen of nog beter vertrouwen uitspreken in een jeugdspeler. Bergwijn twijfel ik over, vraag me af of hij niet te eigenwijs is voor een nieuwe trainer. Druk zetten houdt hij ook niet zo van. talent genoeg maar het komt er vaak niet uit dan kun je beter Godts de kans geven. en Amouricho .

14 mei 2024 om 12:38

Mikautadze is een Fransman. Die weliswaar voor Georgie uitkomt, maar geboren rondom Lyon meen ik. Zijn Frans zal dus wel prima zijn😉. Deze jongen kon geen Engels dat was het grootste probleem.

14 mei 2024 om 12:44

Wat een aannames zeg, misschien dat in een goed draaiende ploeg zowel Brobbey als Mikautadze wel sta in de weg zijn. Punt is; je weet het niet totdat je het hebt gezien.

Het is zoiets als dat Ramalho in een goed draaiend PSV plots wel alle ballen gaat tegenhouden. Het helpt, maar blijft ook beperkingen hebben natuurlijk.

14 mei 2024 om 14:33

‘Wat als’ daargelaten, puur op basis van wat ik Mikautadze in een paar minuten in Ajax shirt heb zien presteren, heel hard duimen dat Metz of wie dan ook hem overneemt. Okay ze hadden hem aan zijn lot over gelaten in een hotel. Maar. Hij kon er ook echt geen zak van. Fijn dat hij nu wel zijn best doet, maar dit was toch een dieptepunt man. Hij en Sutalo, Medic, Ávila, Sosa en al die prutsers wil ik nooit meer in Ajax shirt zien.

14 mei 2024 om 15:08

Dan ga je er dus niet op vooruit en kun je net zo goed Brobbey houden die als aanspeelpunt ook goed is voor veel assists.

14 mei 2024 om 15:33

Volledig eens. Balaanname was dramatisch. Inspelen gebeurde stelselmatig achter de man. In niets bleek dat deze gozer kon voetballen. Twee trainers die hem niet of nauwelijks opstellen: Maar op 1 of andere manier spreekt men hier over hem alsof het een geweldenaar is.

14 mei 2024 om 15:45

@torero, als hij diepe spits mag spelen die niet hoeft mee te doen in het druk zetten, mee verdedigen, geen aanspeelpunt hoeft te zijn, etc. Bij balverovering lekker diep gaan en bal opeisen, en voor de rest lekker zonder opdracht rond wandelen.

Als je zo speelt, dan heb je aan hem echt een topper. Zeker als vooral heel laag speelt zodat hij bij loopacties ook nog lekker veel veld voor zich heeft.

Maar zo speelt Ajax niet, en dus gaat je hem nooit in zijn kracht kunnen laten spelen, en dus ga je er niets aan hebben. Gewoon verkopen wmb.

14 mei 2024 om 17:21

Ik weet niet waarom je zo reageert maar Torero heeft wel een punt. Als je kijkt naar de kwaliteiten die Mikautadze bezit en hoe hij speelt dan is hij eigenlijk een perfecte Ajax-spits. Hij is technisch, kan afmaken en heeft inzicht + heeft ook lef en die jongen kan dribbelen en voetballen. Een spits als Brobbey past eigenlijk totaal niet bij Ajax, ik kan mij niet herinneren dat Ajax ooit een spits heeft gehad die dezelfde speelstijl heeft als Brobbey. Wij hadden in het verleden juist meer technische spitsen zoals Suarez.

14 mei 2024 om 12:09

Misschien is dit een beetje te hard voor Brobbey gezien hij als vrijwel enige Ajaxied het best goed doet in een slecht draaiend team. Wel eens dat ik vind dat veel mensen hem een beetje overschatten (zou hem zelf niet in Oranje meenemen, laat staan in de basis)

Akpom is eigenlijk de perfecte pinch hitter, scoort veel per minuut. Maar is denk ik te duur om op de bank te houden.

Eigenlijk zou Mikautadze perfect zijn als Ajax in een meer 2 spitsen systeem zou gaan spelen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

14 mei 2024 om 12:26

@SambalOelek Ajacied 👍

14 mei 2024 om 14:00

Jij hebt te veel sambal gegeten 😂😂😂

14 mei 2024 om 14:37

Excusi.

14 mei 2024 om 12:12

Brobbey is gewoon een goede spits die er 17/18 heeft ingeschoten in niet draaiend elftal. Heeft veel potentie en is nog jong. Boadu is niet beter dan Brobbey hij heeft alles nog te bewijzen. Komt nu bij Twente niet eens aan de bak

14 mei 2024 om 12:22

Als je niet ziet wat er bijzonder is aan Brobbey 😂 er zijn wereldwijd weinig tot geen fysiek sterkere spitsen op dit niveau, er is per definitie dus iets bijzonders aan Brobbey

14 mei 2024 om 12:30

prima spits in de eredivisie maar in de PL zijn alle spitsen sterk, maar die kunnen daarnaast ook nog slimmer spelen en zijn fitter dan Brobbey. Vergeleken met wat er in de grote competities rondloopt zie ik weinig bijzonders hoor. Er is een reden waarom Leipzig weer van hem af wilde.

14 mei 2024 om 12:25

Brobbey staat op 18 goals en 10 assists in de eredivisie. Jullie spits heeft er 23 gemaakt en 6 assists gegeven.

Maar Brobbey imponeert niet, hahahaha.

14 mei 2024 om 12:32

Je moet ook altijd weer de gebeten hond spelen he, gelijk de spits van zijn elftal er bij halen.

Ik ken 12 jarigen die nog volwassener kunnen reageren dan jij.

14 mei 2024 om 12:41

@SpeedyAFC wat heeft "zijn" spits er mee te maken? Mag je alleen kritisch zijn als de spelers van je eigen team beter zijn? Wat kinderachtig zeg, hij mag Brobbey best overschat vinden, dat vind ik ook

14 mei 2024 om 12:47

Ach het is zo opvallend de laatste tijd. Spelers die het bij Ajax wel prima doen in een moeilijk seizoen worden heel veel afgekraakt door Feyenoord fans, die echt heel veel reageren in de Ajax topics.

En als je ze van repliek dient, ja dan krijg je reacties zoals die van jou.

Brobbey doet het dit jaar gewoon geweldig in de eredivisie. Net zoals Akpom een prima seizoen gedraaid heeft.

14 mei 2024 om 12:49

@Kid Ink

Natuurlijk mag hij als Feyenoord fan Brobbey overschat vinden. Niet imponerend. En Akpom ook.

Maar ik mag er dan toch wel op wijzen dat die overschatte Brobbey in de eerdivisie statistieken laat zien die vergelijkbaar zijn met die van Giminez?

14 mei 2024 om 13:02

Waar wordt Brobbey afgekraakt door hem dan? Is het Brobbey niet bijzonder vinden een belediging of iets dergelijks? Want dat is nou eenmaal gewoon een mening, en die deel ik overigens ook, nu doet Brobbey het dit seizoen best aardig, maar met het aantal kansen dat hij eigenlijk krijgt had hij er ook veel meer mogen maken.

Maar toch wil ik terugkomen op je "dan krijg je reacties zoals die van jou." Enige wat ik zeg is dat je snel hapt, en ditmaal niet eens op iets provocerend, dus dat ik dat dan kinderachtig noem is niet zo heel raar.

Soms kan je het beste gewoon niet op dingen reageren, scheelt een boel hoofdpijn, heb je als Ajax fan dit seizoen al meer dan genoeg gehad.

14 mei 2024 om 13:06

Je mag hem op elke statistiek wijzen, alleen is het compleet irrelevant hoe goed of slecht Gimenez is. Het maakt Brobbey niet beter of slechter als Gimenez het goed of slecht doet.

Het is een kinderachtige manier van kritiek afweren.

14 mei 2024 om 13:14

Als Gimenez als uitstekende spits wordt beschouwt en Brobbey haalt vergelijkbare cijfers in de eredivisie, dan is de vergelijking gewoon relevant.

Alleen Luuk de Jong (30+) en Pavlidaz (25) doen het dit jaar beter dan Brobbey in de eredivisie. Voor een 22 jarige speler een prima prestatie, imponerend zelfs.

14 mei 2024 om 13:15

@speedy - voor iemand die voor het dubbele bedrag is aangetrokken (16.5mil) en 3 miljoen per jaar verdiend in de eredivisie mag je ook wel wat verwachten toch? Als we dan toch overbodige vergelijkingen gooien doe ik gezellig mee.

Als hij Brobbey overschat vind dan betekent dat niet direct dat hij hem slecht vindt. Dat maak jij eruit op. Hij vindt hem alleen minder goed dan de meeste mensen je laten denken. Die mening deel ik persoonlijk ook. Ik zie in Brobbey een hele goeie spits voor de Eredivisie, maar in de grote 4 competities zie ik hem ook niet zo 1,2,3 uitblinken.

14 mei 2024 om 13:31

Je deelt zijn mening dat Brobbey niet eens in de Eredivisie imponeert en vervolgens zeg je zelf dat je Brobbey een hele goeie spits voor de Eredivisie vind?

Klinkt een beetje raar in mijn oren.

14 mei 2024 om 13:38

Hij maakt stappen het afgelopen jaar en gezien zijn leeftijd is het niet uitgesloten dat hij nog meer kan groeien. Ik hoor nog weinig mensen roepen dat hij wel even meedraait bij een internationale topclub.

De potten tegen villa en marseille heeft hij laten zien dat hij ook tegen fysiek sterke volwassen spelers zijn kracht en snelheid kan gebruiken.

14 mei 2024 om 13:41

Nee, ik deel zijn mening dat ik Brobbey ook wel een beetje overschat vind. Ik zeg nergens dat hij helemaal niet imponeerd. Maar voor een spits van de statuur die hij van de meest Ajacieden meekrijgt zijn transferbedrag zijn jaarsalaris mag ik wel vinden dat hij meer mag brengen. Hij heeft wel wat "unieke" dingen, maar zet hem in een top 4 competitie en het valt echt wel mee. Dezelfde mening heb ik over Gimenez op dit moment, maar daar ging het niet om.

Dat jij nu weer allemaal dingen leest die niet gezegd worden of heel graag een vergelijking maakt waar niemand om vroeg is jou ding. De originele post zegt namelijk ook helemaal niks over Gimenez dus jij maakt het er helemaal zelf van.

De potten tegen Villa vind ik dat je Brobbey niet eens kan beoordelen. Heeft in mijn ogen helemaal niks gedaan in die wedstrijden, maar daar kon hij zelf ook weinig aan doen gezien de opstellingen en spelers om hem heen.

14 mei 2024 om 13:46

Thuis tegen villa speelde hij toch gewoon een sterke pot. Verdedigers hadden zijn handen vol aan hem ook. Constant aanspeelbaa4, ballen vasthouden en kansen creëren.Ik zie hem ook niet de wereldtop halen maar hij laat wel een prima ontwikkeling zien.

14 mei 2024 om 13:50

Ik denk dat je mogelijk weer een tripje basisschool moet doen, want begrijpend lezen is blijkbaar noet een van je sterkste kwaliteiten.
Ceejah geeft aan dat hij hem ook overschat vind, dat betekent niet dat hij niet imponeert, ik kan ook vinden dat Ronaldo overschat word, betekent dat gelijk dat ik hem niet goed vind, of dat hij niet imponerend is? Absoluut niet.

Brobbey is een degelijke spits, 1 van de betere van de eredivisie, maar zijn prijskaartje en salaris maakt hij verre van waar, al helemaal in vergelijking met de speler die jij niet goed vind, Giminez

14 mei 2024 om 13:58

De orginele post zegt:

'om eerlijk te zijn wat is er nou bijzonder aan brobbey en akpom.'

' waar brobbey niet eens in de Eredivisie imponeert'

Dan kijk ik eventjes bij het jaaroverzicht van de eredivisie, het seizoen zit er tenslotte praktisch op dus kunnen we de spitsen goed met elkaar vergelijken. En wat zien we dan?

Luuk de Jong (42) staat bovenaan. Daarachter vinden we Pavlidas (31), Gimenez (29) en Brobbey (28).

Dat is gek zeg, Brobbey imponeert niet als jongste van dat stel? Terwijl die praktisch gelijkwaardig presteert aan Gimenez?

Is het dan echt zo dat Brobbey niet imponeert in de eredivisie, of speelt er iets ander?

14 mei 2024 om 13:59

De vergelijking is niet relevant want jij bent de enige die het erover heeft, iemand is kritisch op "jouw" speler en in plaats van er inhoudelijk op in te gaan betrek je "zijn" speler erbij.

Brobbey speelt een prima seizoen, voor de Eredivisie is het gewoon een hele goede spits, niemand ontkent dat. Mensen mogen hem overschat vinden en het onderbouwem, ik vind Brobbey ook redelijk overschat.

Met zijn snelheid en zijn fysieke kracht is hij voor de meeste Eredivisie verdedigers niet te verdedigen, maar hij kan gewoon niet heel goed voetballen en ik denk dat dat hem in het buitenland gaat opbreken. In Engeland, Duitsland en Frankrijk zijn de verdedigers gewoon net zo sterk en snel als hij is, dus dat voordeel is hij dan kwijt.

14 mei 2024 om 14:05

Ik ga er juist inhoudelijk op in. Ik pak de stats van afgelopen seizoen erbij en dan staat Gimenez net boven hem. Vandaar ik Gimenez erbij pak.

En dan zeg jij:

' Brobbey speelt een prima seizoen, voor de Eredivisie is het gewoon een hele goede spits, niemand ontkent dat. '

Jawel, dat wordt ontkent in de orginele post, dat is nou net het hele punt:

'om eerlijk te zijn wat is er nou bijzonder aan brobbey en akpom.'
'waar brobbey niet eens in de Eredivisie imponeert'

14 mei 2024 om 14:05

Zet er ook even bij dat hij deze statistieken heeft in combinatie met een super slecht draaiende Ajax 😂😂

14 mei 2024 om 14:09

Is het nu zo lastig om het te begrijpen of wil je het niet begrijpen?

- Niemand hier heeft het over Gimenez gehad dus waarom betrek je hem erbij? (misschien vinden wij hem ook wel overschat)

- Iemand mag en kan toch een speler overschat vinden, terwijl hij oke/prima cijfers laat zien? Hierbij de definitie van overschatten m.b.t. Brobbey: "denken dat hij meer of beter of moeilijker is dan in werkelijkheid"

- Brobbey speelt ook alweer jaren in de Eredivisie + hoge transfersom + 3 miljoen salaris dus ja, daar mag je best wat van verwachten ondanks dat hij jong is. Hij ontwikkeld zich wel, maar men mag echt wel vinden dat hij wat overschat is. Dan kan je het daarmee eens zijn of oneens.

14 mei 2024 om 14:29

Dat leg ik je net uit, op de spitsen lijst van afgelopen seizoen staat Gimenez net een plekje boven Brobbey en Brobbey kan hem komend weekend nog passeren. Daarom refereer ik naar Gimenez.
Brobbey kan zelfs Pavlidas nog inhalen, staat ie tweede op de lijst achter Luuk de Jong.

De stelling was niet dat Brobbey overschat werd, de stellingen waren dat er niks bijzonders is aan Brobbey en dat hij in de eredivisie niet imponeert.

Transfersom is jouw argument, kwam niet voor in de orginele post. Heeft mijn inziens ook niets te maken met presteren of niet.

14 mei 2024 om 14:34

Als je terugleest dan gooi ik de argument transfersom + salaris in de discussie, omdat jij ook vergelijkingen erbij gooit. Maar goed, ik had al niet verwacht dat je dat had opgepikt.

14 mei 2024 om 19:54

@Ceejah volgens mij heb jij een beetje moeite met begrijpend lezen. SpeedyAFC heeft het nu al 6x uit proberen te leggen, ik zal nog een poging doen. In de originele (1e) post staat dat Brobbey niet eens in de Eredivisie imponeert. Dat weerlegt hij door de cijfers van Brobbey naast de cijfers van de beste spitsen in de eredivisie te leggen. Het noemen van de transfersom + salaris heeft daarentegen totaal niks te maken met wel of niet imponeren in de eredivisie.

14 mei 2024 om 14:49

@torero_bjk

Mikautadze wist geeneens te scoren tegen een stel amateurs waardoor een half geblesseerde Brobbey moest invallen om de boel te redden en dat lukte hem nog bijna ook door te scoren.

Mikautadze heeft bij Metz een vrije rol. Dit kan bij betere clubs gewoon niet. Hopelijk dat die clubs erin trappen en zich blind staren op statistieken, maar zodra die jongen wat meer taken krijgt blijft er weinig over van die scoringsdrift.

14 mei 2024 om 15:20

Oneens. Mikautadze komt tot zijn recht in de ruimte niet in de kleine ruimte met 6 man in het strafschop gebied.

Niks ruilen, gewoon voor het geld gaan. Boadu is niet beter dan Brobbey

14 mei 2024 om 12:09

Boadu kan ook linksbuiten toch?

14 mei 2024 om 12:14

Dat kon Mikautadze zogenaamd ook.

14 mei 2024 om 12:17

Ja ook rechtsback als je hem daar neerzet... Of hij daar goed is? Waarschijnlijk niet. Boadu speelt zelden linksbuiten dus daarvoor hoef je hem niet te halen

14 mei 2024 om 12:25

Linksbuiten hebben we Bergwijn en daarachter Godts. Geen extra linksbuiten nodig.

14 mei 2024 om 12:47

Wat is dit nou weer Lierse? Boadu speelde bij het Nederlandse elftal een goede interland als linksbuiten.

14 mei 2024 om 13:48

Als je Boadu voor linksbuiten noemt heb je hem denk ik nooit zien spelen. Boadu is snel en redelijk sterk, zijn kracht is diep gaan en afmaken. Hij heeft totaal geen actie om een mannetje te passeren of iets anders wat je van een buitenspeler kan verwachten.

Heb hem zelf een paar jaar bij AZ zien spelen wekelijks, het is echt geen bijzondere speler hoor.

14 mei 2024 om 13:57

Ja, 1 (!) goede inderland (lees: tweede helft invallen tegen Estland..) op linksbuiten ja. Tevens zijn enige interland ooit. Boadu is gewoon een centrumspits, punt. Daar heeft ie bij al zijn clubs en ook bij Jong Oranje altijd gespeeld. Dat hij een handjevol wedstrijden (meestal uit noodzaak, zo ook die ene interland vanwege blessure Depay) op links heeft afgewerkt doet daar niets aan af.

Nou dat zou ik lekker niet doen. Metz kan de koopoptie wss niet lichten. Dus deze jongen gewoon voor veel centjes gaan verkopen, er is veel interesse namelijk.

14 mei 2024 om 18:02

Ik zie het alleen wel gebeuren dat Metz die optie licht om hem vervolgens zelf voor veel meer geld te verkopen.

Tenzij Ajax in het contract heeft opgenomen dat ze dit niet mogen zou ik niet weten waarom ze dat niet zouden doen.

14 mei 2024 om 20:48

Ik begreep juist dat die optie dus ook afhankelijk is van handhaving en er zit sowieso ook een flink doorverkooppercentage op. Ook nog iets wat meespeelt.

14 mei 2024 om 21:24

Het was nooit de bedoeling dat hij na dit half jaar nog weer een stap zou kunnen gaan maken naar een andere club.

Het is geen verplichte optie, dat ze afhankelijk zouden zijn van de handhaving bij het wel of niet lichten van de optie had er veel meer mee te maken of ze hem konden betalen of niet. En de verwachting was dat als ze in de Ligue 1 zouden blijven ze dan die optie zouden lichten maar dat dit bij degradatie niet mogelijk zou zijn, maar ook bij degradatie zouden ze die optie kunnen lichten.

Er is alleen nu nog een ander scenario, dat hij volgend jaar voor een andere club gaat spelen dan Ajax of Metz omdat hij het zo goed heeft gedaan de afgelopen maanden. Ik geloof niet dat er iemand is die daar in Januarie rekening mee heeft gehouden.

Dat doorverkoop percentage doet er niet veel toe. Helemaal niets zelfs als dat alleen over de winst is. En ook als het over het totale bedrag zou gaan moet dat geen probleem zijn als er daadwerkelijk clubs als Atletico in de markt komen tenzij Ajax een buitenproportioneel hoog percentage heeft bedongen (veel meer dan de 10-25 die je normaal tegen komt).

Lijkt mij een slechte deal. Misschien ziet een nieuwe trainer het wel in Mikautadze zitten.de kan hem beter beoordelen .

Nee, niet doen. Is al eerder bepaald dat hij niet bij de speelwijze van Ajax past. Ik zou Lammers halen, die doet het bij Utrecht uitstekend en past imo wel bij de speelwijze. Is een goed aanspeelpunt, snel, behendig en scoort makkelijk.

14 mei 2024 om 12:13

Ik snap je onderbouwing maar Lammers is niet het niveau wat je zou moeten nastreven

14 mei 2024 om 13:20

Dat zei iedereen ook toen Haller voor een recordbedrag werd weggekocht bij West Ham. Daarmee zeg ik niet dat Lammers ook gelijk een succes wordt of iets in die richting, maar het is allemaal wel heel voorbarig om te zeggen dat speler X 100% gaat slagen bij een club en speler Y 100% zeker NIET gaat slagen bij een club.

14 mei 2024 om 18:23

Je weet het nooit, maar buiten dat ze beiden Utrecht op hun CV hebben zit er wel een behoorlijk verschil in het carriere verloop van Lammers en Haller.

Haller blonk op 20 jarige leeftijd uit bij Utrecht, verdiende een mooie transfer naar de Bundesliga, had een aanpassingsperiode maar blonk ook daar vervolgens ook uit en verdiende een top transfer naar de PL. Kwam daar misschien niet helemaal tot zijn recht maar was wel gewoon basis speler bij een club die toen hij halverwege het seizoen vertrok in de middenmoot stond.

Lammers was niet goed genoeg voor PSV, niet goed genoeg voor Atalanta, niet goed genoeg voor Eintracht Frankfurt (dezelfde club waar Haller een top transfer van 50 miljoen richting de PL verdiende), niet goed genoeg voor Empoli, niet goed genoeg voor Sampdoria, niet goed genoeg voor Rangers en heeft nu op zijn 27ste een leuk half jaar bij FC Utrecht.
Het is niet alsof hij in de absolute top net buiten de boot viel de afgelopen jaren.

100% procent uitsluiten kun je nooit iets in het voetbal, maar, ondanks dat hij me geen typische Ajax spits leek, had ik wel heel veel meer vertrouwen in Haller op basis van zijn eerdere prestaties dan in Lammers die tot nu toe alleen heeft laten zien het niveau van Utrecht of Heerenveen aan te kunnen en bij alles wat een heel klein beetje hoger ligt niet mee kon komen.

Kan wel goed voetballen. Maar de laatste half jaar teveel geblesseerd geweest en heeft ook weinig wedstrijd ritme.

Gezien de nieuwe trainer uit de Franse competitie komt denk ik dat hij wel een aardig idee heeft wat hij aan Mikautadze heeft. Dus het zou me niet verbazen dat Mikautadze straks gewoon een eerlijke kans gaat krijgen bij Ajax.

En ruilen met Boadu zou echt een belachelijk slechte deal zijn. Die heeft 3 jaar lang niets klaar kunnen spelen bij Monaco terwijl Mikautadze in een half jaar al meer heeft laten zien bij een mindere club.

Ik zie liever Sam Lammers dan Boadu. Lammers hoeft ook niet veel te kosten en laat in de Eredivisie weer zien het voetballen en scoren niet verleerd te zien. Boadu heeft ook mooie dingen laten zien bij Twente, maar Lammers heeft meer indruk gemaakt. Mikhautadze en Akpom voor mooie bedragen verkopen en dan Brobbey als 1e spits, Lammers en Rijkhoff als vervangers.

14 mei 2024 om 12:58

Lammers gaat echt niet komen om op de bank te zitten hoor.

Tja Boadu sorry hoor maar daar heb je niet zoveel aan. Heeft al moeite met Ricky van Wolfswinkel. Is totaal niet dezelfde speler als bij AZ. Je kan beter gewoon het volledige bedrag vragen en daar proberen in investeren. Had Mikautadze graag gezien bij Ajax maar dat wordt moeilijk met Brobbey voor hem. Want die is geliefd bij de supporters en ook uitgeroepen tot beste speler dit seizoen.

Boadu heeft veel te veel ruimte nodig, niet aan beginnen.

Dan kan je Mikautadze nog beter houden, de enige reden waarom je hem dan weg doet is omdat hij niet bij Ajax past en dat doet Boadu ook niet.

ik denk (hetzelfde geldt voor sutalo in enige mate) dat het funest is geweest dat deze jongen is gehaald zonder te bedenken dat het wel eens heel lastig integreren kan zijn zonder de engelse taal (laat staan nederlands) machtig te zijn.
een misser van de technische leiding wat mij betreft. Dat deze jongen kan voetballen wanneer hij in de juiste omgeving zit staat volgens mij nu wel vast... heeft sowieso voor Metz in de ligue 2 als de ligue 1 laten zien gemakkelijk te scoren en ook voor veel gevaar sticht.

Denk nog steeds dat hem verkopen (wanneer metz de optie niet licht vanwege degradatie) het slimst is, aangezien brobbey hoogstwaarschijnlijk blijft en de eventueel nieuwe trainer niet opeens met 2 spitsen gaat spelen.

14 mei 2024 om 12:59

Verkopen is het slimst. Hij levert veel geld op en dat kan je dan investeren in de back posities, daar waar Ajax echt problemen heeft afgelopen twee jaar.

Laten we wel zijn, qua doelpunten voor is Ajax gewoon de nummer drie van Nederland, qua doelpunten tegen is het de nummer 12 van de eredivisie geloof ik.

Voorin is het gewoon prima, achterin moet het veel beter. Dan sluit je zo weer aan bij de top in Nederland.

Op de een of andere manier vinden mensen het leuk om ruildeals van spelers te bedenken, maar in de praktijk zijn die extreem zeldzaam.

Ik zou zeggen doen. Laat Boadu de concurrentie aangaan met Brobby (die hoogste waarschijnlijk nog max 1 seizoen bij Ajax zal spelen.)

Vervolgens heb je een spits die de nodige ervaring heeft om in de top van de eredivisie te spelen als Brobby verkocht is.

Vervolgens kan Rijkhoff, Boadu weer scherp houden. Overigens ga ik er dan nu even vanuit dat Akpom na de zomer weg is.

Dat zou toch te gek voor woorden zijn. In wat is Boadu een Ajax spits? En waar kan je Boadu later voor doorverkopen? Hier schiet Ajax helemaal niks mee op. Brobbey houden, Akpom houden tenzij er een groot bod binnen komt en daarachter Rijkhof laten rijpen. Het geld van Mikautadze investeren in een sterke rechtsbuiten.

Wat moet ajax met boadu?

Boadu.... Dat is hem dus niet.
Geld pakken of ze moeten in Boadu een 2e spits zien als vervanger van Akpom

Maar nog zou ik deze jongen liever een echte kans zien krijgen in een wat meer geoliede machine

Weet niet waarom, maar toen ik de kop van dit artikel las hoopte ik op Danjuma ofzo. Zou een prima speler zijn voor Ajax. Kan zowel links als rechts én in de spits, snel, goed schot. En heeft het bij zowel Spurs als Everton niet gered. Denk dat hij voor een relatief acceptabele prijs op te halen is. Salaris alleen een gigantisch struikelblok denk ik.
En wat betreft Boadu; zou ik liever Mikautadze houden. Farioli komt uit de Ligue 1 en heeft hem daar aan het werk gezien. Die kan beter beoordelen of hij in zijn plannen voorkomt of niet.

Deze jongen kan gewoon goed voetballen.
Maar als je in een elftal komt wat los zand is, en je een peer naar voren krijgt en je het zelf mag oplossen, zijn er maar weinig die dan een succesvol eerste jaar draaien.

Als je hem in de spits zet, en eventueel een van de Beek achter hem, een rechtsbuiten die een steek balletje kan geven en een passeer aktie ( Ziyech bv ), en eventueel Godts op links denk ik dat het al een stuk beter zal gaan met hem.

Niet zoals ze hem vorig jaar gebruikte als buitenspeler.
Ik zie liever Mikautadze blijven samen met Brobbey, dan Chuba Akpom om heel eerlijk te wezen.

Wij hebben Brobbey Akpom en Rijkhoff al dus Boadu is over Bodig en komt echt tekort ,anders was hij wel basisspeler bij Fc Twente

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren